#ကထိန္
____________
ကထိန္ ဆိုတာ ``ကထိန´´ ဆိုတဲ့ ပါဠိစကားက လာတယ္ ျဖစ္တယ္။
"ကထီယေတ သိလာဃိယေတ ဗုဒါၶဒီဟီတိ ကထိနံ"
"ရဟန္းေတာ္မ်ားအား အခ်ိဳ႕ေသာ အာပတ္မသင့္ ေရာက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးတတ္ေသာ ၊ ဘုရား အစရွိေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာ အမႈ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကထိန္ မည္ပါ၏။"
#ကထိန္ျဖစ္ေပၚလာပံုကေတာ့ ...
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာဝတၴိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းမွာ သီတင္းသုံးေနတုန္းက ျဖစ္တယ္။
ဓုတင္ေဆာင္ ဘဒၶညီေနာင္ သံုးက်ိပ္ဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ဖူးျမင္ဖို႔ အလြန္ေဝးတဲ့ အရပ္ကေန သာဝတၴိျပည္ကို လာရင္း ဝါတြင္းလ ေရာက္လာလို႔ မမွီေတာ့ပဲ သာဝတၴိနဲ႔ ယူဇနာ ေျခာက္ဆယ္ေဝးတဲ့ သာေကတၿမိဳ႕မွာပဲ ဝါဆို လိုက္ၾကရပါတယ္။
ရဟန္းညီေနာင္ သံုးက်ိပ္ဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို မဖူးေမ်ွာ္ ရေသးလို႔ စိတ္နွလံုး မခ်မ္းမေျမ႕ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ဝါက်ြတ္တဲ့အခါ ဘုရားရွင္အား ဖူးေမ်ွာ္ဖို႔ သာဝတၴိျပည္ကို ဆက္လက္ႂကြလာခဲ့တယ္။
လမ္းမွာ မိုးေတြက ႀကီးေတာ့ တိစီဝရိတ္ဓုတင္ ေဆာင္ထားတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ သကၤန္းေတြဟာ မိုးေရနဲ႔႐ႊဲနစ္ ေနၾကပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ဖူးျမင္ရတဲ့အခါ ဘုရားရွင္က ဝါတြင္းကာလ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနရပါသလား လို႔ ေမးတဲ့အခါ သူတို႔ရဲ႕ အျဖစ္ကိုေလ်ွာက္ၾကပါတယ္။
ရဟန္းေတာ္ေတြရဲ႕အခက္ခဲကို ဘုရားရွင္သိတဲ့အခါ `ထိုညီေနာင္သံုးက်ိပ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး´ ကထိန္သကၤန္းကို ဘုရားရွင္ခြင့္ျပဳခဲ့ပါတယ္။
#ကထိန္ခင္းရာကာလကေတာ့ {သီတင္းက်ြတ္လျပည့္ေန႔မွ တန္ေဆာင္းမုန္းလျပည့္ေန႔ တစ္လအတြင္းသာ} ျဖစ္ပါတယ္ ။
#ကထိန္ရထိုက္တဲ့_ရဟန္းေတာ္ေတြကေတာ့ ...
ပုရိမဝါလို႔ ေခၚတဲ့ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္တစ္ရက္ေန႔ ကစလို႔ သီတင္းက်ြတ္ လျပည့္ေန႔အထိ ဝါဆိုတဲ့ရဟန္း၊ ဝါဆိုစဥ္အတြင္း ဝါမက်ိဳးတဲ့ ရဟန္းမ်ားပဲ ရပါတယ္။
ပစၦိမဝါ လို႔ေခၚတဲ့ #ဝါေခါင္လမွဝါဆိုတဲ့_ရဟန္းမ်ား ကထိန္ မယူရပါဘူး။ #ဝါက်ိဳးတယ္ ဆိုတာကေတာ့ ဝါတြင္းသံုးလ ဝါဆိုေနစဥ္အတြင္း ဝါမပန္ၾကားပဲ မိမိေက်ာင္းအျပင္မွာ ညည့္အိပ္ညည့္ေန ေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြပါပဲ။
#ဝါပန္ရန္ကာလကလည္း ၇-ရက္သာ ပန္လို႔ ရပါတယ္။ ၇-ရက္ေက်ာ္ရင္လည္း ဝါက်ိဳးပါတယ္။ ထိုရဟန္း ကထိန္ ယူလို႔ မရပါဘူး။
#ကထိန္အာနိသင္ရတဲ့ရဟန္းဟာ ဝိနည္းအခ်ိဳ႕က ကင္းလြတ္ခြင့္ရတဲ့ အခြင့္ေရးရပါတယ္။
(၁) အနာမႏၲစာရ ....။
ဆြမ္းစာပင့္ထားတဲ့ အိမ္ကို လက္ခံၿပီး ထိုအိမ္ကို အရင္မသြားပဲ တျခားအိမ္သြားတဲ့အခါ တျခား ထင္ရွားရွိေသာ ရဟန္းကို ပန္ၾကားၿပီး သြားရပါတယ္။ ပန္ၾကားၿပီး မသြာရင္ ပါစိတ္အာပတ္သင့္တယ္။ ကထိန္အာနိသင္ရထားတဲ ရဟန္းဟာ အဲဒီအာပတ္က ကင္းလြတ္ခြင့္ရတယ္။
(၂) အသမာဒါန စာရ......။
တိစီဝရိတ္ အဓိ႒ာန္တင္ထားတဲ့ သကၤန္းနဲ႔ ညည့္ကင္းၿပီး မေနရပါဘူး။ ေနရင္ နိသဂၢိပါစိတ္ အာပတ္သင့္တယ္။ ဒီအာပတ္လည္း ကင္းလြတ္ခြင့္ရတယ္။
(၃) ဂဏေဘာဇန.....။
ထမင္းစားႂကြပါ။ မုန္႔စားႂကြပါလို႔ လူေတြက မအပ္စပ္တဲ့ အသံုးအနႈန္းနဲ႔ ပင့္ရင္ လက္ခံလို႔ မရပါဘူး။ လက္ခံရင္ ပါစိတ္ အာပတ္သင့္တယ္။ ကထိန္အာနိသင္ရရင္ လက္ခံလို႔ ရတယ္။ အာပတ္မသင့္ဘူ။
(၄) ယာဝဒတၲစီဝရ.... ။
ရဟန္းေတာ္မွာ သကၤန္းအသစ္တစ္စံုရရင္ ဆယ္ရက္ အတြင္း အဓိ႒ာန္ တင္ရပါတယ္။ မတင္ရင္ နိသဂၢိပါစိတ္ အာပတ္သင့္တယ္။ ဒီအာပတ္လည္း ကင္းလြတ္ခြင့္ ရတယ္။
(၅) ေယာ စ တတၳစီဝရုပါၸဒ..... ။
ေက်ာင္းတိုက္အတြင္းမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ သံဃိက အလႈကို ခံယူနိုင္တယ္။ ကထိန္မရရင္ မခံယူနိင္ဘူး။ အဲဒီအက်ိဳးလည္း ရတယ္။
#ကထိန္အာနိသင္ရတဲ့_ကာလက #အကန္႔သတ္ရွိပါတယ္။ {သတီတင္းက်ြတ္လျပည့့္ေက်ာ္တစ္ရက္ေန႔မွ တေပါင္းလျပည့္ေန႔အထိပဲ } ျဖစ္ပါတယ္။
#ကထိန္အလႈဟာ_တစ္ျခားအလႈေတြနဲ႔_မတူပါဘူး။ ကထိန္ရဖို႔အတြက္ ရဟန္းဟာ မေတာင္း ေကာင္းပါဘူး။ အရိပ္အေျခေနေတာင္ မေျပာေကာင္းပါဘူး။
သာမာန္ဆိုရင္ ရဟန္းေတြမွာ မိဘ၊ ေဆြမ်ိဳး ၊ပစၥည္းေလးပါး ဖိတ္ထားသူေတြမွာ ေတာင္း, ေကာင္းပါတယ္။
#ကထိန္ကိုေတာ့_မိဘဆီမွာေတာင္ မေတာင္းေကာင္းပါဘူး။ { သူ႔အလိုလို #သဒါၶတရားေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ သကၤန္းကိုပဲ ကထိန္သကၤန္းအျဖစ္ } ယူခြင့္ ရွိပါတယ္။
ျဖစ္တည္လာတဲ့ သကၤန္းကိုလည္း ပုဂၢိက အျဖစ္ ယူခြင့္ မရွိပါဘူး။
သကၤန္းရွားပါးမႈ႕ေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳခဲ့တဲ့ ကထိန္ ုျဖစ္တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းတိုက္ထဲက သကၤန္း #ရွားပါးဆံုးသူကိုသာ ကထိန္သကၤန္း ေပးရပါတယ္။
လူေတြဘက္ကလည္း ကထိန္ကို ပုဂၢိက လွဴ ခြင့္ မရွိပါဘူး။ သံဃာကိုသာ လွဴ ရပါတယ္။
လူေတြက ကထိန္သကၤန္းလႈတဲ့အခါ သကၤန္းကို ကိုင္ၿပီး ``ဣမံ သပရိဝါရံ ကထိနစီဝရံ ကထိနတၳာယ သံဃႆ ေဒမ´´ ဆိုၿပီး ဘုန္းႀကီးလက္ထဲ ကပ္ရပါတယ္။
ရဟန္းေတာ္ေတြက ကပ္လာတဲ့ သကၤန္းေတြထဲက သင္းပိုင္ ၊ ကိုယ္ရံုသကၤန္း၊ နွစ္ထပ္ သကၤန္း စတဲ့ တစ္ခုခုနဲ႔ သာခင္းရပါတယ္။ သံုးခုလံုးနဲ႔ မခင္းရပါဘူး။
အဲဒီရလာတဲ့သကၤန္းကို သကၤန္းအဆင္းရဲဆံုးရဟန္းကို သိမ္ထဲမွာ သံဃာနဲ႔ ဉာတ္ထားၿပီး ေပးရပါတယ္။
ကထိန္သကၤန္းရသြားတဲ့ရဟန္းက သာခင္းပါတယ္။ ခင္းတယ္ဆိုတာ နွစ္ထပ္သကၤန္းနွင့္ ခင္းမည္ဆိုလ်ွင္ ``ဣမာယ သံဃာဋိယာ ကထိနံ အတၳရာမိ´´ ဆိုၿပီး ခင္းပါတယ္။
ခင္းၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ကထိန္ခင္းတဲ့ ရဟန္းက ဝါႀကီးျဖစ္ခဲ့ေသာ္ ``အတၳတံ အာဝုေသာ သံဃႆ ကထိနံ ၊ဓမၼိေကာ ကထိနတၳာေရာ အႏုေမာဒထ´´ဆိုၿပီး သံဃာေတာ္တို႔အား အႏုေမာဒနာ ျပဳဖို႔တိုက္တြန္းရပါတယ္။
အဲဒီအခါ က်န္သံဃာေတြက ``အတၳတံ ဘေႏၱ ံဃႆ ကထိနံ ၊ဓမၼိေကာ ကထိႏတၳာေရာ အႏုေမာဒါမ´´ လို႔ဆိုၿပီး အႏုေမာဒနာျပဳၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါက်န္တဲ့ ရဟန္းေတြလည္း ကထိန္အာနိသင္ ရပါေတာ့တယ္။
ဒါကိုပဲ ကထိန္ခင္းတယ္လို႔ ေျပာၾကတာပါ။
လူေတြဘက္ကလည္း အင္မတန္ အက်ိဳးႀကီးတဲ့ ကုသိုလ္ပါ။
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဝိနည္းေတာ္ကို တျခားဘယ္အာဏာ နဲ႔မွ မပယ္ရွားနိုင္ပါဘူး။ ဒီကထိန္တစ္ခုသာ ဖယ္ရွားနိုင္တာပါ။
#ဒါေၾကာင့္_လူေတြအေနနဲ႔ ရဟန္းေတာ္တို႔ရဲ႕ သီလ ကိုလည္း ေထာက္ပ့ံရာေရာက္တဲ့ အလႈပါ။ သက္ေရာက္မဲ့အာပတ္က ကင္းလြတ္ခြင့္ရေအာင္ ကူညီခြင့္ရေနလို မိမိတို႔လည္း အခ်ဳပ္အေနွာင္ အျပစ္တစ္စံုတရာ ျဖစ္ေပၚခဲ့ရင္ ကင္းလြတ္ခြင့္ ရနိုင္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ကထိန္ဆိုတာ ကာလဆိုတဲ့ တစ္လအတြင္းပဲ လႈခြင့္ရတာပါ။ တျခားလေတြမွာ ကထိန္ခင္းခ်င္ရင္လဲ မရေတာ့ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ကာလဒါနလည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။
ဒီအက်ိဳးေၾကာင့္ မိမိတို႔ အလိုရွိတဲ့အခ်ိန္မွာ အလိုရွိတဲ့အရာလည္း ျပည့္စံုပါတယ္။
#သကၤန္းလႈခဲ့ဖူးလို႔_တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူတာနဲ႔ ႀကံဳခဲ့ရင္ ဧဟိဘိကၡု ရဟန္းအျဖစ္လည္း ရနိုင္ပါေသးတယ္။
#သကၤန္းမလႈဖူးရင္ေတာ့_အဲဒီလိုရဟန္းမျဖစ္နိုင္ပါဘူး။
____________________
#ကထိန္ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းရဲ႕ဇာတ္ေဆာင္ေတြျဖစ္တဲ့ ဘဒၵဝဂၢီတို႔ရဲ႕အေၾကာင္းေလးနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္ပါမယ္။
ဘုရားရွင္ဟာ ဥရုေဝလေတာထဲကို တစ္ပါးတည္း ႂကြလာၿပီး သစ္တစ္ပင္းရင္းေအာက္မွာ သီတင္း သံုးေနပါတယ္။
အဲဒီတာထဲကို ရုပ္ဆင္းအဂၤါလွၿပီး စ္ိတ္ေနစိတ္ထားလည္း ေကာင္းတဲ့ ဘဒၵဝဂၢီ မင္းသားညီေနာင္သံုးက်ိပ္ဟာ မယားကိုယ္စီနဲ႔ ေပ်ာ္ပါးဖို႔ ေရာက္လာၾကတယ္။
သူတို႔ အထဲမွာ မင္းသားတစ္ေယာက္က မိန္းမမရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျပည့္တန္ဆာမ တစ္ေယာက္ေခၚလာပါတယ္။ ထိုျပည့္တန္ဆာမက မင္းသားတို႔ရဲ႕ ပစၥည္းဥစၥာေတြယူၿပီး ထြက္ေျပးပါတယ္။
မင္းသားတို႔ဟာ ေတာထဲမွာ လိုက္ရွာၾကတဲ့အခါ သစ္ပင္ရင္းမွာ သီတင္းသံုးေနတဲ့ ဘုရားရွင္ကို ေတြ႕ေတာ့ ``ျမတ္စြာဘုရား မိန္းမတစ္ေယာက္ကို ေတြ႕မိပါသလား ဘုရားဆိုၿပီး ´´ေမးပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ...
``မင္းသားတို႔...သင္တို႔သည္ မိန္းမတစ္ေယာက္ကို ရွာျခင္းထက္ မိမိကိုယ္ကို ရွာျခင္းက ဘယ္ဟာျမတ္သနည္း´´
``တပည့္ေတာ္တို႔ မိမိကိုယ္ကို ရွာျခင္းက ပိုျမတ္ပါသည္ဘုရား´´
အျပစ္ကင္းတဲ့ေနရာမွာ ကိုယ္စီထိုင္ရင္း ဘုရားရွင္ကို ဖူးၾကပါတယ္။
ဘုရားရွင္က မင္းသားအေပါင္းကို ဒါနကထာ၊သီလကထာ၊ သဂၢကထာ ၊ မဂၢကထာ အစဥ္တိုင္းေဟာၿပီး မင္းသားအေပါင္း စိတ္ထား ႏူးည့ံလာခ်ိန္မွာေတာ့ သမုကၠံသိက ဓမၼေဒနာ သစၥာေလးပါးကို ေဟာေျပာေတာ့ ေသာတာပန္၊သကဒါဂါမ္၊အနာဂါမ္ ။ အသီးသီး တည္ၾကေလတယ္။
အရိယာအျဖစ္ေရာက္ခဲ့ၾကတဲ့ မင္းသားအေပါင္းဟာ ``ဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာျမတ္စြာဘုရား တပည့္ေတာ္တု႔ိအား ရဟန္းအျဖစ္ကို ေပးသနားေတာ္မူပါလို႔ ´´ေတာင္းပန္ၾကေတာ့...
``ဧထ ဘိကၡေဝါ..ရဟန္းတို႔ လာၾကေလာ့။ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ၾကေလာ့´´ လို႔
ဘုရားရွင္က ေရႊလက္ေတာ္ကို ဆန္႔တန္းလိုက္တဲ့အခါ မင္းသားအေပါင္းဟာ လူ႔အသြင္ေပ်ာက္ၿပီး ဝါေတာ္ေျခာက္ဆယ္ရ မေထရ္ႀကီးသို႔ ရဟန္းအသြင္ တည္ေလပါေတာ့တယ္။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရွာၾကရေအာင္။
အရွင္ပညာသီရိ(ရမၼာက်ြန္း)
🙏🙏🙏
ျပန္လည္မ်ွေဝပါသည္။
🙏ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား ေကာင္းက်ိဳး တရား တိုးပြားၾကပါေစ🙏
Share& Save & Copy.
No comments:
Post a Comment