Sunday, 23 December 2018

ဦးပိန္​တံတားသမိုင္​း

ျမန္​မာမင္​းႏွင္​့ျမန္​မာလူမ်ိဳး
အ​ေပၚယုတ္​မာ​​ေကာက္​က်စ္​​ေသာ
​ကုလား ငပိန္​၏ ဘဝဇာတ္​သိမ္​းႏွင့္.....
🕊🕊
ဦးပိန္​ တံတားသမိုင္​း
=============
ငယ္က်ြန္ေတာ္ ငပိန္ ကုလား တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ
တံတား သမိုင္း
🕊🕊🕊
ကုန္းေဘာင္ေခတ္မင္းဆက္ ကိုးဆက္ေျမာက္
"ပုဂံမင္း" ဟာ သာယာဝတီမင္းေခၚ ေရႊဘိုမင္းရဲ႕
သားေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ ပါတယ္ ။
🕊
၁၂၀၈ ခုနွစ္မွာ နန္းတက္ခဲ႔ၿပီး ၁၂၁၄ မွာ
နတ္ရြာစံ သြားခဲ႔ရေသာ ၆ ႏွစ္သာစိုးစံခဲ႔ရတဲ့
မင္းတစ္ပါးပါပဲ ။
🕊
ပုဂံမင္းဟာ တိုင္းေရးျပည္ေရးကို စိတ္ဝင္စားမွဳ
မရွိဘဲအေပ်ာ္အပါးကိုသာ လိုက္စားမက္ေမာသူ
ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကက္တိုက္ ငွက္တိုက္စတဲ့ကိစၥေတြမွာသာေပ်ာ္ပိုက္ၿပီး ေသအရက္ကိုလည္း
အလြန္အၾကဴးေသာက္သံုးေလေတာ့တယ္။
ဘယ္ေလာက္ထိ အေပ်ာ္အပါးႀကီးသလဲဆိုရင္
ႏွစ္စဥ္က်င္းပၿမဲျဖစ္တဲ႔ မဟာသႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို
၃ရက္သာ က်င္းပခဲ့ေသာ္လည္း ပုဂံမင္းလက္ထက္
မွာေတာ့ ၄၀ - ၄၅ ရက္အထိ က်င္းပခိုင္းတယ္လို႔
ဖတ္ရွဳရပါတယ္။
နံနက္မ်က္ႏွာသစ္ၿပီးတာနဲ႔
" ဒီေန႔ ဘယ္တိရိစၧာန္နဲ႔မ်ားတိုက္ပြဲလုပ္ဖို႔
စီစဥ္ထားသလဲ " ဆိုတာကို အရင္ဆံုး
ေမးေတာ္မူတာပါဘဲ ။
🕊
အမရပူရ ေနျပည္ေတာ္အနီးမွာ" ဗုန္းအိုး " ဆိုတဲ႔
ရြာတစ္ရြာရွိပါတယ္ ။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ဦး က ကုလားသံု႔ပန္းမ်ား
ေနထိုင္ရန္အတြက္ ရြာတည္ေပးခဲ႔တာ ျဖစ္ပါတယ္ ။
ထိုရြာက သံု႔ပန္းကုလားေတြဟာ ျကက္ ငွက္ ခ်ိဳ ခါ
ေရဘဲ စတဲ႔ ေတာတိရိစၧာန္ေတြကို ဖမ္းဆီးေရာင္းခ်
စားေသာက္ အသက္ေမြးၾကပါတယ္ ။
🕊
ပုဂံမင္း မင္းသားဘဝ တည္းကအေပ်ာ္အပါး
ျကိဳက္တတ္မွန္းသိေလေတာ့ " ဘိုင္ ဆပ္ "
လို႔ေခၚတဲ႔ ကုလားတစ္ေယာက္က မင္းသားစိတ္တိုင္း
က်ကစားလို႔ရေအာင္ တိရိစၧာန္မ်ိဳးစံုကိုတိုက္ပြဲျဖစ္
ဖန္တီးေပးပါတယ္ ။
ပုဂံမင္းသားကလည္း ဘိုင္ဆပ္ကို
သိပ္သေဘာက် သြားတာေပါ့ ။
မင္းသားလည္း ဘုရင္ျဖစ္လာေရာ
ကုလားဘိုင္ဆပ္ကလည္း ဘုရင့္စိတ္တိုင္းက်
ျကက္တိုက္ငွက္တိုက္ ရံုတင္မက ထန္းရည္
ေခါင္ရည္ အရက္စတာေတြကိုပါ စီမံေပးေတာ့
ကုလားဘိုင္ဆပ္ကို လက္ရံုးအျဖစ္အနားမွာထားၿပီး
ၿမိဳ႕ဝန္မင္းရာထူးကိုပါ ခန္႔အပ္လိုက္ပါေတာ့တယ္ ။
🕊
တိုင္းျပည္အက်ိဳးစီးပြါး ဘာသာ သာသနာေရး
အမ်ိဳးသားေရးတို႔ကို စိတ္မဝင္စားေတာ့ဘဲ
သာမန္အရပ္သားတစ္ေယာက္လို
ျပဳက်င့္ေနပါေတာ့တယ္ ။
ဘုရင္ရဲ႕လုပ္ရပ္ေတြကို နန္းတြင္း ပုဂၢိဳလ္မ်ား
မႀကိဳက္ၾကေတာ့ေပမယ့္ ေၾကာက္လန္႔ေနၾကေတာ့
ဘယ္သူကမွ မေျပာရဲၾကေတာ့ဘူး ။
🕊
ကုလားမုဆိုးဘိုင္ဆပ္က ၿမိဳ႕ဝန္မင္းျဖစ္လာေလေတာ့
အမရပူရၿမိဳ႔ေတာ္မွာ ၾသဇာအရွိန္ အဝါလႊမ္းမိုး
လာတင္မက ေလာင္းကစားနဲ႔ေသရည္ႀကိဳက္တဲ႔
ဘုရင္အေပၚမွာပါ သူ႔အလိုလိုက္သူ
႔အႀကိဳက္ေၾကာင့္ ဘုရင္ကလည္း
ဘိုင္ဆပ္လုပ္သမွ် ဘာမွျပန္မေျပာေတာ့ဘဲ
ျသဇာ ရွိလာတယ္ ။
ဘုရင္ကၾကက္တိုက္ေနစဥ္ ၿမိဳ႕ဝန္ဘိုင္ဆပ္က
သူလုပ္ခ်င္ရာထင္ရာစိုင္းေတာ့တာဘဲ ။
တေျဖးေျဖးနဲ႔တစ္ဆင့္ တက္လာၿပီး
ဘိုင္ဆပ္က သူ႔တပည့္ကုလားေတြကို
နန္းတြင္း သြင္းၿပီး ရာထူးေနရာေတြေပး
လာေတာ့တယ္ ။
🕊
ငပိန္ဆိုတဲ႔ကုလားကိုၿမိဳ႕စားရာထူး /
ေရႊေဘာ္ဆိုတဲ႔ကုလားကိုေတာ့ တံခါးမွဴး
အျဖစ္ထားၿပီး ငမွံဳဆိုတဲ႔ကုလားကို ေစ်းေခါင္း
ရာထူးငရွင္ ေလးဆိုတဲ႔ကုလားကိုေတာ့
ထန္းေခါင္းတာဝန္ေတြေပးလိုက္ ေတာ့တယ္ ။
🕊
ရွင္ဘုရင္ကိုယ္တိုင္က ဘာသာေရးအသိမရွိ
ေလေတာ့ ဘာသာျခားေတြဝင္ေရာက္ေနရာယူ
ျကေရာ ေပါ့ ။ ကုလားဘိုင္ဆပ္နဲ႔အဖြဲ႕ဟာ
အာဏာရလာတာနဲ႔ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြကို
ေစာ္ကားမွဳျပဳလာေတာ့တယ္ ။
တစ္ခ်ိဳ႕အမ်ိဳးသမီးေတြဆိုရင္ ဘိုင္ဆပ္ရန္က
လြတ္ေအာင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ကေန
ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ၾကရတယ္။
အမရပူရေနျပည္ေတာ္မွာ ဘိုင္ဆပ္အုပ္စုကို
ေၾကာက္လို႔ ဘယ္သူမွမေျပာရဲေသာ္လည္း
စာခ်ိဳးစာပစ္ေလးေတြကေတာ့တစတစရွိလာခဲ႔တယ္။
မ်ိဳးႏြယ္မတူ ၊ ဘယ္ကလူျပည္ဆူပြက္ေအာင္ ၊
ထားပါလိမ့္ ။ ခ်ိဳး ၾကက္တည္ရာ ေတြ႕ခဲ႔ပါ
ျပည္ေတာ္ဘယ္မွာ သာပါလိမ့္ ။
🕊
ဘိုင္ဆပ္နည္းတူ သူ႔တပည့္ကလည္းေခသူမဟုတ္ ။
နန္းတြင္းေနရာရလာျပန္ေတာ့
ထင္ရာစိုင္းလာျပန္တယ္ ။
နန္းတြင္းအေနာက္ေဆာင္ေခၚ မိဖုရားအေဆာင္ကို
ဘုရင္မွအပဘယ္ ေယာက်ၤားမွဝင္ခြင့္မရွိေသာ္လည္း
ဘိုင္ဆပ္နဲ႔သူ႔တပည့္ေတြ ကေတာ့
ဝင္ခြင့္ရေအာင္ဘုရင္အေပၚသိမ္းသြင္း
လိုက္ၾကတာ ပါဘဲ ။
🕊
အမရပူရ ျပည္႒ာနသည္အလွခက္တယ္ ။
ကုလားက အားရမွ လႊတ္ေတာ္မူတယ္
မလြတ္သူ ေရွးကံအေၾကာင္း လို႔ ေတာင္
စပ္ဆိုလိုက္ၾကပါေသးတယ္ ။
ျဖစ္စဥ္ကေတာ့ ကုလား ဘိုင္ဆပ္ရဲ႕
လက္ေထာက္ ၿမိဳ႕စာေရးဝန္ ကုလားငပိန္က
ေတာင္သမန္အင္းကိုျဖတ္ၿပီးတံတားထိုးရန္
စီမံလိုက္ပါေတာ့တယ္ ။
ပုဂံမင္းကလည္း ေဆာက္လုပ္ခြင့္ေပးေလေတာ့
ငပိန္ဆိုသူက သူ႔စိတ္တိုင္းက်ေတာင္သမန္အင္း
တံတားစီမံကိန္းစပါေတာ့သည္ ။
အလြန္ခံ႔ညားၿပီး က်က္သေရရွိလွတဲ႔ တံတားေပါ့ ။
ခုဆိုနွစ္ေပါင္းရာေက်ာ္သြားပါၿပီ ။
ဦးပိန္ဆိုတဲ႔ ကုလားကေဆာက္လုပ္တဲ႔
တံတားျဖစ္တာေၾကာင့္
"" ဦးပိန္တံတား "" လို႔ ေခၚခဲ႔ၾကတာပါ။
🕊
ေရွးေဟာင္းတံတား ႀကီးျဖစ္သလို
အဖိုးတန္ကြ်န္းသစ္ေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္နိုင္ခဲ႔
တဲ႔အတြက္လည္း သမိုင္းတြင္ေနခဲ႔ၾကတာေပါ့ ။
ဒါကေတာ့
သမိုင္းအမွန္က္ိုမသ္ိတဲ႔အခါေပါ့ေလ ။
🕊
အမွန္တစ္ကယ္မွာေတာ့ ေတာင္သမန္အင္းကို
ျဖတ္ကူးေဆာက္လုပ္မယ့္ သစ္သားတံတားႀကီးကို
တည္ေဆာက္ခဲ႔တာဟာ
တကယ့္စိတ္ရင္းေစတနာအမွန္နဲ႔ေတာ့မဟုတ္ခဲ႔ဘူး။ အမွန္ကေတာ့ အကြက္ေစ့ေစ့ခ်လိုက္တာပါဘဲ ။
ေတာင္သမန္အင္းရဲ႕  တစ္ဘက္ကမ္းမွာ
ကုလားအမ်ားအျပားတို႔ရွိေနၾကပါတယ္ ။
ဘိုင္ဆပ္တို႔အဖြဲ႕က အမရပူရနန္းေတာ္ကိုတက္ၿပီး
အာဏာသိမ္း ပိုက္တဲ႔အခါမွာ
တစ္ဖက္ကမ္းကကုလားမ်ား အလြယ္တကူ
ကူးလာၿပီးေတာ့နန္းသိမ္းရန္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္
ေဆာက္လုပ္ထားခဲ႔ျခင္းေပတည္း ။
🕊
ကုလားဆိုတဲ႔ဘာသာျခားတို႔ရဲ႕
အရိပ္ ေနေန အခက္ခ်ိဳးလိုက္တဲ႔
အႀကံပက္စက္ျခင္းပါဘဲ ။
တံတား ႀကီးကိုၾကည့္ၿပီး
ျကည္ႏူးနိုင္ၾကတာဟာ
ဒီအျဖစ္မွန္ကို မသိခဲ႔ၾကလို႔ပါ ။
🕊
ဒါ့ထက္ပိုဆိုးတာက အဲဒီငပိန္ဆိုတဲ႔သူ
(ဘိုင္ဆပ္ တပည့္ေက်ာ္ ငပိန္ )ကတံတားကို
ေဆာက္တဲ႔အခါမွာ အမရပူရေနျပည္ေတာ္
အဝွမ္းရွိ စစ္ကိုင္းနဲ႔အင္းဝအရပ္မွာရွိတဲ႔
ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေဟာင္းေတြ /
သာသနိကအေဆာက္အဦး ဓမၼာရံုေတြ
ဇရပ္ႀကီးေတြ ဘုရားတန္ေဆာင္ေတြကို
ၿဖိဳ ဖ်က္ၿပီး အဲဒီသစ္လံုးမ်ားကိုယူငင္ကာ
အမရပူရျပည္သူအင္အားနဲ႔ တည္ေဆာက္ျခင္း
ပဲျဖစ္ပါတယ္ ။
🕊
ကုလားငပိန္ဖ်က္လိုက္တဲ႔ သစ္ေတြထဲက
အေကာင္းစားကြ်န္းသစ္လံုးေတြကို
အျခား တိုင္းတစ္ပါးအထိ ေရာင္းစား
လိုက္ပါေသးတယ္ ။
ယေန႔ေတြ႕ ျမင္ေနၾကတဲ႔ ဦးပိန္တံတားရဲ႕
အေကာင္းစားသစ္ေတြဟာ ငပိန္ မႀကိဳက္
တိုင္းတစ္ပါးက အဝယ္မလိုက္လို႔
က်န္ေနခဲ႔တဲ႔သစ္ေတြနဲ႔ ကြ်န္းသစ္အခ်ိဳ႕ကို
ျပဳလုပ္ထားျခင္းပါ ။
🕊
တိုင္းျပည္ကိို အာဏာသိမ္းဖို႔အတြက္
တံတားထိုးေဆာက္လုပ္ထားတဲ႔
ဘာသာျခားေတြရဲ႕စီမံကိန္းဟာ
ဘယ္ေလာက္ထိရင္နာစရာ
ေကာင္းလိုက္သလဲ ။
ေနရာမေပးသင့္ မေပးထိုက္တဲ႔
လူ မ်ိဳး ျခား ဘာသာျခားကို အာဏာ
ေပးမိလိုက္ေတာ့ အမ်ိဳးဘာသာ
သာသနာအတြက္ပါ
နစ္နာဆံုးရွံဳးရပါေတာ့တယ္ ။
🕊
ကုလား ဘိုင္ဆပ္နဲ႔အဖြဲ႕ဟာ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး
ေလးေတြကို ဖ်က္ဆီး ရံုတင္မကဘူး
အဓမၼသိမ္းပိုက္ေပါင္းသင္းေနတဲ႔
မယားေပါင္း ( ၄၀ ) ေက်ာ္ေတာင္ရွိတယ္လို
႔ဆိုပါတယ္
ျမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြ အေပၚမွာလည္း
ရတဲ႔နည္းနဲ႔ေငြေတာင္းခံတယ္ ။
အလြယ္တကူမရခဲ႔ရင္ အကြက္ဆင္ၿပီး
ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္သတ္ျဖတ္ျပန္တယ္ ။
🕊
ဘ္ိုင္ဆပ္ၿမိဳ႕ဝန္သက္တမ္း ၅ ႏွစ္အတြင္းမွာ
ျမန္မာ လူမ်ိဳးေပါင္း ( ၂၀၀၀ )ခန္႔
ညွဥ္းပမ္းႏွိပ္စက္ အေသသတ္ခဲ႔ တယ္လို႔
ျမန္မာ့သမိုင္းေတြမွာ ေဖၚျပထားပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကုလားဘိုင္ဆပ္ဆိုးသြမ္း
ရိုင္းစိုင္းလာမွဳကို
ဘုရင္ကိုယ္တိုင္က နားလည္သိရွိ
သေဘာေပါက္လာကာ ၁၂၁၃ ခုႏွစ္
မွာကုလားဘိုင္ဆပ္ကို ရာထူးခ် ဖမ္းဆီးၿပီး
အမရပူရၿမိဳ႕ လယ္မွာ ကားစင္တင္
တံက်င္ထိုးၿပီး မေသမခ်င္းကြပ္မ်က္
လိုက္ရေလေတာ့သည္ ။
🕊
ဒါက ကုန္းေဘာင္ေခတ္က
ပုဂံမင္း အမ်ိဳးဘာသာသာသနာေတာ္ကို
ျကည္ညိဳရေကာင္းမွန္းမသိ မေစာင့္စည္းခဲ႔လို႔
ျဖစ္ပ်က္ခဲ႔ရတဲ႔ ျဖစ္ရပ္မွန္ရာဇဝင္သာဓက
ယူစရာသခၤန္းစာတစ္ပုဒ္ပါဘဲ ။
ဒါေၾကာင့္မို႔သမိုင္းကေပးတဲ႔
ဥပမာကို သာဓကယူကာ အခုေခတ္မွာ
"" အမ်ိဳးဘာသာသာ သနာအေပၚ
သစၥာရွိၾကပါေစ "" လို႔တိုက္တြန္း
နိွဳးေဆာ္လိုက္ ရေပသည္ ။
🕊🕊🕊
ေဒါက္တာ အရွင္ေသာပါက ၏
အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရး
ေအာင္ေဇယ်တုဂ်ာနယ္ ေဆာင္းပါးမွ
ကူးယူေဖာ္ျပေပးပါသည္။
🐦🐦🐦

Crd ....    ☆☆☆ ႏြယ္သမိုင္းခင္ ☆☆☆

No comments:

Post a Comment